"Budeme sa snažiť o to, aby sme sa v roku 2024 stali v Číne z pohľadu objemu predaja jednotkou na trhu prémiových áut,"
povedal generálny riaditeľ Li Siang na stretnutí s investormi. V tejto
súvislosti dodal, že po tom, ako zvýšila produkciu, by firma mohla vo 4.
štvrťroku dodať mesačne na trh 40.000 áut.
Li Auto plánuje uviesť na trh svoj prvý batériový elektrický model MEGA
koncom tohto roka. Li Siang predpokladá, že auto sa stane v Číne
najpredávanejším modelom medzi autami s cenou nad 500.000 jüanov (63.267
eur) bez ohľadu na ich pohon. Ďalšie štyri nové modely plánuje firma
uviesť na trh na budúci rok, pričom tri z nich budú čisto elektrické
vozidlá.
Cenová vojna, ktorú v januári odštartovala americká automobilka Tesla,
dostala viacerých čínskych výrobcov elektrických vozidiel pod tlak.
Problémy zaznamenali Nio aj Xpeng, ktoré oznámili za 1. polrok pokles
tržieb a straty. Avšak Li Auto dokázala tento rok zvýšiť svoj podiel na
trhu s autami nad 300.000 jüanov a rastú jej aj zisky. Sú za tým najmä
štyri hybridné vozidlá s predĺženým dojazdom, ktoré sú určené pre
rodiny.
Firma dodala za sedem mesiacov tohto roka 173.251 áut. V medziročnom
porovnaní to znamená rast o 145 %. V 3. štvrťroku plánuje Li Auto predať
viac než 100.000 vozidiel. Čo sa týka nemeckých automobiliek, ktoré
tento rok predávajú s výraznou zľavou, ich mesačné predaje sa podľa
údajov Čínskej asociácie výrobcov áut (CAAM) pohybovali v 1. polroku od
31.500 do 70.000 áut.
(1 EUR = 7,903 CNY)